Proteiny-Emolinety-Humektanty

Zapewne wiele razy natknęliście się w blogosferze na pojęcia takie jak Proteiny, Emolienty i Humektanty. Są to składniki pielęgnacyjne, występują w odżywkach i maskach a także jako półprodukty do komponowania własnych mieszanek. Znajomość tych podstawowych składników ułatwi nam wybór odpowiedniego produktu do włosów. 
A teraz pytanie.

Co lubią nasze włosy?

Moje włosy z tego co zauważyłam są dosyć "tolerancyjne" jeżeli chodzi o te składniki, ale mam wrażenie że humektanty są dla moich włosów "za lekkie", nie dociążają ich tak jak powinny. Z kolei proteiny i emolienty bardzo dobrze się u mnie sprawdzają, zarówno solo jak i w maskach/odżywkach.

Każda z tych grup inaczej działa na nasze włosy:

Emolienty- chronią przed utratą nawilżenia, ujarzmiają puch i elektryzowanie.
Humektanty- wygładzają, nawilżają.
Proteiny- odbudowują strukturę włosa i wypełniają jego ubytki.
Co zaliczamy do poszczególnych grup? Np.
1). oleje, nafta kosmetyczna, parafina, masło shea,
2). miód, aloes, kwas hialuronowy, pantenol, żel lniany, gliceryna,
3). żółtko jaja, mleko, żelatyna, keratyna hydrolizowana, jedwab hydrolizowany, banany, pszenica, owies.


Poniżej zbiór najpopularniejszych masek/odżywek

Emolientowe maski/odżywki 


1). Odżywka Garnier Ultra Doux avocado&karite: cetearyl alcohol, olej avokado, karite. Moja ocena 5/10.
2). Maska Biovax Naturalne Oleje: olej kokosowy, olej makadamia, olej arganowy, gliceryna, henna. Moja ocena 6/10.
3). Maska Kallos Blueberry: cetearyl acohol, olej avocado. Moja ocena 8/10.
4). Maska Kallos Banana: cetearyl alcohol, oliwa z oliwek. Moja ocena 7/10.
5). Odżywka Garnier Fructis Oil Repair 3: cetearyl alcohol, oliwa z oliwek, olej z avocado. Moja ocena 5/10.
6). Odżywka Timotei Drogocenne olejki: obecnie jej używam i polubiłam ją bardzo, w składzie mamy: kilka silikonów, olej kokosowy, arganowy i migdałowy, oraz cetearyl alcohol, parafinę i ekstrakt z jaśminu. Moja ocena 10/10. <3

Humektantowe maski/odżywki 

1). Maska Aloesowa Equilibra: aloes i ekstrakt z bambusa, keratyna, olejek arganowy, guma guar, celuloza. Moja ocena 6/10
2). Odżywka Joanna Naturia Miód&Cytryna: ekstrakt z miodu, ekstrakt z cytryny, cetearyl acohol, gliceryna. Moja ocena 5/10.
3). Maska Alterra Aloes&Granat: gliceryna, ekstrakty z aloesu, granatu i akacji. Moja ocena 6/10.
4). Maska Mr's Potter's Aloes: gliceryna, aloes, pantenol. Moja ocena 4/10.
5). Maska Kallos Honey: ekstrakt z miodu, pantenol. Moja ocena 5/10.
6). Maska aloesowa Natur Vital: duże stężenie aloesu, bez silikonów, parabenów i barwników. Moja ocena 8/10.

Proteinowe maski/odżywki 

1). Maska Kallos Milk: cetearyl alcohol, proteiny mleczne, glikol propylenowy. Moja ocena 5/10.
2). Odżywka L'Oreal Paris, Elseve Arginine Resist x3: cetyl alcohol, proteiny pszeniczne, arginina. Moja ocena 4/10.
3). Maska Kallos Keratin: cetearyl alcohol, keratyna, proteiny mleka. Moja ocena 6/10/
4). Jajeczna maska Babuszki Agafii: proteiny białek jaj, słód żytni, sok z brzozy. Moja ocena 7/10.
5). Maska Biovax Keratyna&Jedwab: keratyna, jedwab, ekstrakt z henny. Moja ocena 3/10.
6). Maska Kallos Silk: oliwa z oliwek, jedwab. Moja ocena 6/10.


A jakie są wasze ulubione maski/odżywki do włosów?


Buziaki :*













Brak komentarzy :

Prześlij komentarz